Pagini: 368
Categoria: Istorie

DESCRIERE

„O cronică realizată cu o mână de maestru" – New York Review of Books

Premiul Pushkin House pentru Cartea Rusă 2019

Premiul Baillie Gifford pentru Non-Ficțiune 2018

O relatare tulburătoare, care recreează filmul evenimentelor petrecute la Cernobîl în 1986 în tot dramatismul lor, istorisind poveștile celor care s-au trezit prinși în mijlocul unui Armageddon nuclear și au reușit să facă imposibilul: să stingă incendiul și să „adoarmă" reactorul.
Dincolo de narațiunea alertă și palpitantă, cartea semnată de Serhii Plokhy, el însuși supraviețuitor al dezastrului, sondează însă în profunzime și contextul social și politic al vremii, realizând o radiografie a regimului sovietic care avea să se prăbușească peste doar câțiva ani și investigând cauzele mai complexe, de natură structurală, care au dus la producerea catastrofei.

„Serhii Plokhy ne aduce istoria definitivă a dezastrului de la Cernobîl și a consecințelor acestuia, abordând cu îndemânare toate unghiurile, inclusiv povestea științifică, costurile umanitare și economice ale operațiunilor de decontaminare, modul în care explozia l-a forțat pe Gorbaciov să grăbească lansarea reformelor perestroikăi și revirimentul naționalismului ucrainean." – Andrew Wilson, University College London

„Cea mai cuprinzătoare și convingătoare istorie a Cernobîlului publicată până în prezent." – Financial Times

„O lucrare de mare erudiție și puternică forță narativă. Plokhy este maestrul detaliului elocvent." – Sunday Times

„Captivantă, meticulos documentată... " – Wall Street Journal

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0843 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.